czwartek, 13 stycznia 2011

Tyszka vs Sokołowska, Ola vs Kasia, czyli zima 2011 vs zima 2001.

Wstyd się przyznać, ale Twój Styl kupiłam dziś tylko dla fenomenalnej Alicji Bachledy - Curuś (do której mam słabość) na okładce oraz dla załączonego prezentu w postaci filmu dvd "Coco Chanel" z Audrey Tautou, na który nie mogłam wybrać się do kina i do dziś nie widziałam. Kiedy w kolejce do kasy przeglądałam numer i ciekawą, klimatyczną sesję Marcina Tyszki, od razu miałam wrażenie, że gdzieś podobne zdjęcia już widziałam. W domu mnie olśniło, wyciągnęłam archiwalny numer Cosmopolitan sprzed dziesięciu lat (który nabyłam na zeszłych wakacjach), a moje przeczucia potwierdziły się. I dlatego dziś na tapecie dwie sesje zdjęciowe, w dwóch różnych magazynach, które dzieli cała dekada, różni fotografowie i różne modelki. Ale ciekawsze w tym momencie są podobieństwa. Pragnę zauważyć, że w najnowszym numerze Twojego Stylu przed obiektywem Marcina Tyszki stanęła (pozwolę sobie napisać) nasza pierwsza wygrana w polskiej edycji programu Top Model, Aleksandra Kuligowska, współpracująca z D'Vision. Oobie sesje łączy pomysł na plener, podobne modelki i ten sam klimat zdjęć. Zdjęcia do Cosmpoplitan wykonała Łucja Sokołowska, a modelką była Kasia L. współpracująca wtedy z Orange.

Tym samym mamy powtórkę z rozrywki, a kto nie wierzy, że moda wraca średnio co 10 lat, niech popatrzy na poniższe zdjęcia. (Porównanie obu sesji nie ma na celu oskarżanie o plagiat, bo plagiatem nie jest, tylko ukazanie podobnego klimatu sesji po dziesięciu latach.)









Zdjęcia: Cosmopolitan grudzień 2001, Twój Styl luty 2011.

7 komentarzy:

  1. Widzę, że nie jestem jedyną osobą, która kupiła TS ze względu na ABC. ;)

    Swoją drogą zdjęcia Wolańskiego w sesjii "Alicja jako nowe wcielenie Catherine Deneuve" są bardzo piękne.

    Pozdrawiam.

    PS. Ciekawy blog. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mm, zdjęcia są podobne w estetyce, kolorach, ogólnej stylizacji i charakteryzacji, ale nijak nie mozna powiedzieć, że zachodzi tu jakiś plagiat. Można uznać, o ile sie Tyszce udowodni, że miał w ręku to Cosmo i widział tę sesję w ogóle, że się zainspirował. Ale że splagiatował: to byłoby bezpodstawne.

    OdpowiedzUsuń
  3. zacznijmy od tego, że nikt nie mówi tu o plagiacie. czasami warto przeczytać, co pisze nad nad zdjęciami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ewidentnie Ola w tej sesji jest modelką jednej miny- brzydko powiem -rozdziawy... nie uważacie?

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się. Rozdziawiona morda i tępy wyraz w oczach. Tamta modelka z sesji Cosmo ma jednak w sobie to "coś"

    OdpowiedzUsuń
  6. Pragnę zauważyć, że w najnowszym numerze Twojego Stylu przed obiektywem Marcina Tyszki stanęła (pozwolę sobie napisać) nasza pierwsza wygrana w polskiej edycji programu Top Model, Aleksandra Kuligowska

    Polski Top Model wygrała Paulina Papierska ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny artykuł ale pobierz sobie program antyplagiatowy ze strony www.antyplagiat.net bo widziałem że ktoś kopiuje twoje teksty

    OdpowiedzUsuń