niedziela, 20 lutego 2011

Kopertówka - koronka.



Najczęściej zadawane pytania, dotyczące tworzenia kopertówek:
1. Czym usztywniam torebki?
Kopertówka musi być solidna i sztywna, dlatego, jeśli rozcięlibyście jakąkolwiek tego typu torebkę, przekonalibyście się, że jej podstawą jest tekturowy wkład. Też takiego używam, a dodatkowo jeśli trzeba (to zależy od grubości i rodzaju materiału), obklejam go specjalną cienką gąbką, na której materiał lepiej się układa.
2. Czym to wszystko sklejam lub zszywam?
Całość sklejam klejem silikonowym, nie wyobrażam sobie przebijać się igłą przez tekturę. Poza tym ręcznie nie uzyska się estetycznego wyglądu, pomijając obolałe palce. Maszyną też za dużo zachodu, bo przy składaniu torebki cały czas obracam ją na wszystkie strony.
3. Czy mogłabym pokazać jak robi się taką torebkę?
Jak już wspomniałam, wpadłam w kopertówkowy szał, będzie ich tu teraz dużo, więc zapewne przy którejś zrobię zdjęcia poszczególnych etapów i pokażę. 
4. Dlaczego "nie staram się" i brzegi kwiatów są obszarpane?
Uwaga - bo mi się tak podobało :-) Chciałam obszarpane i zrobiłam sobie. Kwestia gustu. Co nie zmienia faktu, że jeśli ktoś chce, zrobię gładkie.
5. Dlaczego podszewka nie jest ładnie obszyta?
Jest. Podszewkę, jeśli nie podwijam, to obklejam tasiemką (co widać chociażby na tej kopertówce). Na poprzednich zdjęciach, Garden, były obszarpane, ale tylko dlatego, że mój fotograf miał dla mnie chwilę wolnego czasu, kiedy jeszcze nie zdążyłam poobklejać. Obecnie wszystkie są dopracowane i zapakowane do wysyłek.
6. Czy mogę zrobić dwie identyczne kopertówki?
To zależy, czy mam dużo materiału. Jak niedługo się przekonacie, kopertówki robię nie tylko z kupionych materiałów w sklepie z tkaninami, ale również na przykład z bluzki kupionej w secondhandzie, która miała nieziemski wzór. Z takiej bluzki wyjdą dwie kopertówki i wiadomo, że więcej nie da rady zrobić. Ale jeśli chodzi o gładkie, typu Garden, jak najbardziej.
7. Czy robię kopertówki na zamówienie?
Tak. Ciekawym wyzwaniem jest zrobienie kopertówki pod gust i pomysł innej osoby. Można wybierać rozmiary i kolory, ja postaram się dostosować. Ciekawe zamówienie dostałam dziś rano, mała torebeczka ślubna w stylu Garden. Jak zrobię, na pewno tu pokażę.





Jeśli bardzo się komuś podoba, kontakt: kasiaskalska.blogspot@wp.pl

12 komentarzy:

  1. Pięknie !
    Powtórzę się jesteś bardzo zdolna!
    Zazdroszczę :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. lepiej o wiele lepiej by wyglądały bez perełek ! one powodują , że mi wcale te torebki teraz nie podobają .

    OdpowiedzUsuń
  3. Monika z Kato:

    Kasiu - super te kopertówki :) są bardzo dużą inspiracją dla mnie :)

    do anonima - odnoszę wrażenie że te mega negatywne komentarze pochodzą od jednej i tej samej osoby - ponieważ poziom JADU jest mniej więcej taki sam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. BTW - nowy kolor na włosach??
    pozdrawiam
    Monika z Kato

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne! Koronkowe to rewelacyjny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  6. Problem niektórych osób jest taki, ze z zazdrości, że komuś coś lepiej wychodzi, potrafią uprzykrzac innym życie.
    Miśka, jak cię prosze nie publikuj komentarzy od zawistnego i niestety ubogiego w kulture anonima, bo az mi się niedobrze robi jak widzę kolejny jego komentarz, jak to Monika ujęła, przesiąknięty jadem...
    Co do kopertówek, są piękne, a najbardziej niesamowite w nich jest to ze patrzac na nie widzę twój zwariowany i nowatorski styl oraz samą ciebie.
    Trzymam mocno kciuki, by wszystkie twoje plany obróciły się w sukces ;*
    Ps. nie zapytam gdzie byłaś, jak w zeszłym roku potrzebowałam kopertówki ;p
    ;*
    -mika

    OdpowiedzUsuń
  7. mi sie kompletnie te kopertówki nie podobają :) wyglądaja na płaskie- jaks ie cos do nich włozy wiekszego (komórkę ) to pewnie sie nie domykają ,albo ta tektura się ugina, jak dla mnie kompletnie nie warte tej ceny:)- ale to tylko moje zdanie

    OdpowiedzUsuń
  8. jesteś genialna ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Eeej jest cudowna :D
    miałabym pytanie. byłaby możliwość zrobienia takiej dla mnie za zapłatą ?

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej, zrobiłabyś taką kopertówkę na zamówienie ? odpisz w komentarzach ok :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudo, wygląda lepiej niż z sieciówek!

    OdpowiedzUsuń