piątek, 16 marca 2012

Film na weekend: An Education/Była sobie dziewczyna (2009).

"An Education" poleciła mi wczoraj przyjaciółka, kiedy poprosiłam ją o tytuł dobrego filmu, bardziej dramatu niż komedii, a że zna mój wymagający gust, tym razem również mnie nie zawiodła. Młoda, inteligentna dziewczyna dorasta w Londynie w latach sześćdziesiątych. Jej rodzina bardzo chce, by studiowała na Oksfordzie. Tymczasem ona wdaje się w szalony romans z poznanym w niezwykłych okolicznościach  mężczyzną, który obiecuje, że nauczy ją życia i miłości... Te niepowtarzalne lekcje będą się odbywały w luksusowych salach balowych i dyskotekach, zadymionych kafejkach Londynu i  pod dachami dekadenckiego Paryża. Jenny, bo tak ma na imię główna bohaterka, pozna świat, o jakim od zawsze marzyła, dokonując najważniejszych wyborów w życiu. 

Dosyć często spotykana historia, ale też pokazanie, że warto nie rezygnować z marzeń. Piękne zdjęcia zauważy każdy, ale polecam wsłuchanie się w ujmującą muzykę w filmie, bo jest genialna. To jest właśnie taki film, który ogląda się od początku do końca jednym tchem, z zaciekawieniem, choć zakończenie zaskakuje i... daje do myślenia. Mi przynajmniej tak dało, że od wczoraj w głowie mam ten film i zastanawiam się, co by było, gdyby inaczej się zakończył ;-) A żeby za dużo tu nie powiedzieć i nie zdradzić wszystkiego dla tych, którzy nie oglądali, powiem tylko, że to jeden z najlepszych filmów tego gatunku, jakie widziałam (zastanawiam się, dlaczego dopiero teraz). Poniżej kilka zdjęć, trailer i namiastka wspaniałego soundracku.



7 komentarzy:

  1. Zapowiada się ciekawie, koniecznie muszę obejrzeć! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam, bardzo dobry film.

    OdpowiedzUsuń
  3. to fakt film godny polecenia, a zakończenie zaskakuje;) chętnie zobaczę go jeszcze raz dla odświeżenia pamięci;)

    OdpowiedzUsuń
  4. PS gdyby ktoś znał równie dobry film, godny polecenia dramat (niekoniecznie dramat, ale z daleka od komedii), to proszę o tytuł, bardzo chętnie obejrzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam ten czteroodcinkowy serial BBC http://www.filmweb.pl/serial/P%C3%B3%C5%82noc+Po%C5%82udnie-2004-184043

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasiu, odwiedzam Twojego bloga minimum raz dziennie, a najczęściej zaglądam do skutku, aż pojawi się nowa notka. Wydajesz się być niezwykle sympatyczną osobą. Twój styl pisania strasznie mi odpowiada, a Twoje szalone pomysły zdają się nie mieć granic. Oczywiście nie muszę dodawać, że bardzo podoba mi się Twoja inwencja twórcza, ale z braku talentu do szycia nie jestem powtórzyć Twoich pomysłów(w szczególności podoba mi się Twój naszyjnik z zamków - jest obłędny).
    Polecany film: KAPITALNY. Obejrzałam wczoraj z narzeczonym, do dzisiaj jesteśmy zachwyceni - na tle tych wszystkich durnowatych komedii wypada super. Więcej takich filmów poproszę. Życzę wytrwałości w dążeniu do celu i szczęścia w realizowaniu marzeń. Pozdrawiam serdecznie Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję pięknie, zawstydziłam się i zapewne zarumieniłam, ale nie widzę się, więc nie ocenię :) dzięki za te słowa :)
      a film oglądnę, nawet jeszcze dziś.

      Usuń