sobota, 28 września 2013

Ciepły czy zimny blond, czyli analiza kolorystyczna dla każdej blondynki.

Dziś pragnę poruszyć temat, który każda blondynka powinna mieć w jednym paluszku, ale... nie każda ma ;-) Spotykam się z wieloma kobietami, które eksperymentują z różnymi blondami na głowie, w nadziei, że trafią na ten idealny. Dlatego dzisiejszy wpis specjalnie dla każdej blondynki, która na swój kolor jeszcze nie trafiła, a chciałaby ;-)

Analiza kolorystyczna, to dobranie kolorów, które będą współgrały z odcieniem cery i kolorem oczu, a nie będą wyglądały nienaturalnie, wręcz sztucznie i karykaturalnie. Każda blondynka powinna wiedzieć, że istnieją TYLKO DWA typy: typ ciepły i typ zimny. Nie ma czegoś takiego, jak typ mieszany - dobra analiza potrafi jasno sprecyzować dany typ. I nie ma czegoś takiego, że da się typ zmienić, co spróbuję udowodnić poniżej ;-)

Jak najłatwiej rozróżnić typ ciepły? Pamiętam, że kiedy chłonęłam w szkole typy kolorystyczne, żeby dobrze sobie to zobrazować, na tapecie stawialiśmy między innymi Małgorzatę Sochę i Jennifer Aniston - są to typowe blondynki, z ciepłą cerą, pokrytą mniej lub bardziej licznymi piegami, często się rumienią, mają oczy w odcieniu ciepłej zieleni lub błękitu, a włosy miodowe lub złote. I choć powyższe wytyczne zna każda kobieta o typie urody wiosny czy jesieni, to nie każda dalej potrafi sobie to wyobrazić. I dlatego jestem ja ;-)
Najlepszym kolorem włosów dla ciepłych typów są wszystkie, które ocieplając, podkreślą urodę - wszystkie blondy złote, miodowe, karmelowe, musztardowe i rude. Typowy, ciepły typ urody, oraz odpowiedni odcień dla "ciepłej" blondynki, obrazują poniższe zdjęcia:


Typ zimny natomiast, najlepiej zobrazują Wam Małgosia Kożuchowska i Cameron Diaz - zimna, porcelanowa, przezroczysta cera, lazurowe lub zimne, błękitne oczy i platynowy blond na włosach. Najlepszy kolor dla "zimnych" blondynek: każdy, w którym złoto zastąpione zostało popielą, która idealnie uwydatnia ten cudowny, ale rzadki typ urody - platyny, mroźne blondy, perłowe i popielate odcienie. A poniżej klasyki w temacie:



I teraz to, co zna każda blondynka, która eksperymentuje - totalnie nietrafione odcienie do danych typów urody:

ciepły odcień włosów dla zimnego typu urody

i na odwrót - zimny kolor włosów do ciepłej urody



Pamiętajcie, że na dobrze dobrany blond bardzo trudno trafić, ale lepiej błądzić w odcieniach swojego typu kolorystycznego, niż popełniać tak drastyczne błędy, jak autorzy powyższych, radykalnych błędów. Przejście na przeciwny typ gwarantuje Wam brak wyrazistości i ewidentne postarzenie, czego chyba żadna kobieta nie chciałaby doświadczyć ;-)
Nie ma też czegoś takiego, jak "wyrobienie" sobie nowego typu urody, czyli jeśli ktoś jest piegowaty, nigdy nie uzyska porcelanowej cery, jeśli ktoś ma złoty pigment we włosach, w zimnych odcieniach zawsze będzie wyglądać źle, i na odwrót.

Ze swojej strony powiem, że jako mistrzunio w metamorfozach na swojej głowie, zawsze chciałam być typem zimnym i próbowałam na wszystkie sposoby zgasić złoto na mojej głowie, co z perspektywy czasu widzę, że nie było dobre ;-) Pogodziłam się z tym, że mam więcej piegów niż pieguski, że złoto i miód mi pisane, dlatego zakupiłam odpowiedni odcień i powoli, stopniowo zaczynam wprowadzać miód na włosie - pierwsza koloryzacja już w następnym wpisie.

Zapraszam na facebook ;-)

35 komentarzy:

  1. Kasia ja zdecydowałam sie na zimny odcień blondu(zobaczymy jak poradzi sobie z tym moja fryzjerka:)), cera jasna, oszy szaro-niebieskie, chyba dobrą obieram drogę?co myślisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z racji tego, że widziałam Cię na żywo, zdecydowanie tylko zimny blond ;-)

      Usuń
  2. Bardzo pomocny mi post! Kiedyś eksperymentowałam z chłodnym odcieniem blondu na mojej głowie i teraz już wiem dlaczego wyglądałam, aż tak niekorzystnie :) chyba muszę zmienić fryzjerkę, bo nawet ona nie potrafiła mi odpowiedzieć na to pytanie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Post bardzo mi pomocny! Kiedyś eksperymentowałam z chłodnym odcieniem blondu na mojej głowie i wyglądałam podobnie jak Lindsay :D straszne... Teraz już wiem dlaczego ten kolor mi nie pasował, ale muszę chyba zmienić fryzjerkę, bo ona również nie potrafiła mi na to pytanie odpowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe jakim typem ja jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ciekawy post, zastanawiam się jakim ja blondem jestem :D

    http://flexyfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. szKoda, że mieszkasz tak daleko one mnie, bo odrazu bym przyszła do Ciebie , żebyś zrobiła ze mnie blondynke (obecnie mam brązowo rudawe ) bo poki co nie mam zaufania do zadnej fryzjerki.. a marzy mi sie znowu blond...

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny tekst :) A mogłabyś przygotować jeszcze analizę kolorystyczną dla brunetek? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam pytanko odnośnie połączenia blondu z ciemnymi oczami. Mój naturalny kolor to mysi, ale zawsze marzyłam o super jasnym blondzie i używałam bardzo jasnych, popielatych blondów. Chciałabym jednak wyglądać naturalnie ... czy do ciemnych oczu faktycznie tylko złote odcienie?

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem czy jestem jakimś wybrykiem natury, ale z tego wynika, że niby jestem typem ciepłym- piegi, naturalnie złoty odcień włosów, ale mam też porcelanową karnację i nigdy nie jestem tak opalona jak np. Jennifer Aniston. Przy tym wszystkim strasznie się rumienię, więc przefarbowałam włosy na zimny odcień, żeby to zniwelować i w końcu bardzo dobrze się w nim czuję, bo mój ciepły kolor wydawał się przytłaczający, a nie dodający urody. Niech Pani sama oceni i mi powie czy dobrze robię, czy mam wrócić do swojego koloru..ale tysiąc razy lepiej czuję się w zimnym odcieniu.
    http://zapodaj.net/images/21864c3bc98f3.jpg

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi się bardziej podobasz w ciepłym odcieniu, ale to tylko moja osobista opinia ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja dalej nie moge siebie okreslic.. jako mala dziewczynka mialam rude wlosy i jasniutka karnacje. Nieco pozniej wlosy złoty bardzo jasny blond i karnacja się "przyciemnila", okres gimnazjum to znowu jasna cera a wlosy ciemny blond, nieco rude.. Nigdy zadnych piegów, opalam się na piekny brązowy kolor i opalenizna szybko mnie lapie.. Jakis to ja typ jestem?

    OdpowiedzUsuń
  12. Kasiu doradź mi jaki odcień blondu powinnam dobrać. Mam zielone oczy i piegi na nosie wiec powinnam zrobić kolor włosów w typ platyny czy miodu?

    OdpowiedzUsuń
  13. Kasiu, a mi byś pomogła...?? Mam baardzo jasną cerę- mega trudno się opalam. Zdarza mi się czerwienić, ale zazwyczaj tylko mi się wydaje... Mam też chyba lekko naczynkową cerę, ale to minimalnie. Do tego ciemne brązowe oczy, ale oprawa (brwi i rzęsy) stosunkowo jasna. Chciałabym zrobić coś zbliżonego do platyny... myślisz, że będzie pasować, czy lepiej, coś ciepłego??
    Dodam jeszcze, że nie lubie złotej biżuterii- jakoś wydaje mi się, że lepiej mi w srebrnej...

    OdpowiedzUsuń
  14. A jaki blond w przypadku gdy cera jest blada bez zaczerwień , brwi jasne, rzęsy czarne, oczy piwne ? :( bez piegów bez pieprzyków na twarzy ...

    OdpowiedzUsuń
  15. Cześć! :)
    Widzę,że znasz się na koloryzacji i właściwie chciałabym Cie prosić o pomoc! :)
    Od lat szukam swojego koloru :( juz się w tym nawet pogubiłam i chyba zrobiłam błąd,malując na rudo , bo cerę mam chyba zimną. Czy mogłabyś mi doradzić jaki blond dla mnie byłby dobry? To moje zdjęcie
    http://wstaw.org/w/37vL/

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam jestem brunetka o niebieskich oczach i jasnej karnacji chciałabym przefarbować się na blond próbowałam ostatnio u fryzjera to zrobic jednak efekt nie do konca byl zadowalający miałam wrażenie ze ta pani poprostu nie wie jaki kolor dobrać do mojego typu urody co znów zmusilo.mnie do powrotu na braz może ktos mi cos doradzic?help

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj to wolę zimy jednak :)), choć i ciepły ładny :0

    OdpowiedzUsuń
  18. Będąc małą dziewczynką miałam bardzo jasne włoski, typowy taki dziecięcy, chłodny blond. Naturalnie mam też ciemne, brązowe oczy, ciemne brwi i jasną cerę. Z wiekiem włosy mi stopniowo ściemniały do mysiego blondu. Słyszałam, że ponoć w odcień z dzieciństwa to ten, który będzie pasował. Odnosząc się do artykułu powinnam celować w chłodne blondy? :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja dalej nie wiem jakim typem jestem :(

    OdpowiedzUsuń
  20. I ja cos wiem na ten temat, choc jestem intensywna zimą to ile razy nie zrobilam blondu jasnego i zimnego wygladam tak jak Jennifer albo Linaday, jak mam ciemniejszy to lepiej ale mialam tez miodowy czyli cieply odcien i wygladalam zle bo skora strasznie rozowa sie stala przy tym cieplym odcieniu, wiec ja nadal szukam i nadal w sumie nie wiem co mi pasuje.. W popielach szaro a cieplych rozowo

    OdpowiedzUsuń
  21. Dzisiaj byłam u fryzjera, gdzie poprosiłam o balejaż popielaty ciemny blond z jaśniejszymi refleksami. Fryzjerka nie chciała mi zrobić takiego, a jej koronnym argumentem było to, że blada cera powinna być ocieplona... Oczywiście nie zgadzam się z tym. Uważam że do mojej bladej cery, o wyraźnie różowo niebieskim odcieniu pasują tylko zimne odcienie. Później okazało się, że w ogóle nie zakupują farb w kolorach zimnych blondów gdyż wychodzą na włosach z zielonymi odcieniami. Teraz zastanawiam się, czy fryzjerka która mnie super obcina umie farbować, a właściwie zniwelować takie refleksy, czy może to wina farby. Czy do farbowania nie poszukać innej...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam popielate blondy jasne i ciemne, i jak fryzjerka jest dobra to wie co robic, W KONCU PI 10 LATACH POSZUKIWAN trafilam na dobra fryzjerke!! jakie szczescie !! no i ja mialam farbe popielato-opalenizujaca polozona ciemny blond i jasne pasmeka i mimo ze chlodny odcien to wyszlo lekko cieplo, stonowala mi niebieskim pigmentem na chwile doslownie i czar mary - jest popielato pieknie !!!! tez sie obawialam zieleni szczegolnie na jasnych pasmekach, ale powiedziala, ze mam sie nie martwic, bo wie jak to zrobic i nawet jesli to szybko potrafi to naprawic.

      Usuń
  22. witam :-) szczerze mówiąc, nie wiem jakim typ urody ja posiadam :-? cera jasna, ale oczy zielone :-P jak myślicie, jaki odcień byłby odpowiedni dla mnie?

    OdpowiedzUsuń
  23. Błagam pomóż mi bo właśnie błądzę,nie wiem do konca jakim jestem typem urody,moze wysłałabym Ci gdzieś zdjęcie i doradziłabyś mi? Będę bardzo wdzięczna, bo właśnie błądzę w poszukiwaniu idealnego blondu więc chciałabym to jakoś zawęzić ;)
    Pozdrawiam i napisz gdzie mogę wysłać zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam :)
    Chciałam się dowiedzieć czy będzie mi pasować platynowy zimny blond...
    Mam porcelanową twarz,która czerwieni się tylko z wysiłku na wychowaniu fizycznym lub zimnie.Oczy błękitne, czarne brwi i rzęsy,a włosy koloru popielaty blond(naturalne),długie

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam :)
    Chciałam się dowiedzieć czy będzie mi pasować platynowy zimny blond...
    Mam porcelanową twarz,która czerwieni się tylko z wysiłku na wychowaniu fizycznym lub zimnie.Oczy błękitne, czarne brwi i rzęsy,a włosy koloru popielaty blond(naturalne),długie

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam brązowe włosy i chce przejść na blond a kompletnie nie wiem w jakim będzie mi dobrze :/ mam jasną cerę i zielone oczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. A co w takim razie dla zimnego typu urody, ale o ciemnej oprawie oczu (oczy brązowe, włosy naturalne brąz, brwi brąz, rzęsy czarne, wszystko w odcieniu chłodnym, cera blada)?

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja prawdopodobnie mam tak jak Ty - tylko jestem jeszcze na tej fazie, gdy trafić nie mogę z odcieniami. Wszyscy mi mówią, że jestem ciepłym typem, a ja zawsze mam wrażenie, że dużo lepiej mi w tym, co pasuje typom zimnym. I weź tu dogodź kobiecie! :D Inna kwestia, że piegów i naturalnego złotego refleksu - nie oszukasz ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. ja mam typ urody ciepły i chce pofarbowac wlosy na blond naturalny ciemny z blondem naturalnym beżowym o kilka tonów jasniejsze (refleksy) czy to bedzie dobry pomysl? mam niebieskie oczy i malutko piegów

    OdpowiedzUsuń
  30. A jaka farbę polecasz ? Żeby uzyskać fajny ciepły złoty blond ? :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Cześć 😊 ja zupełnie nie wiem co mi pasuje. Mam naturalnie mysio ciemny blond. Na pewno nie jest to ciepły kolor. Oczy niebieskie ale nie takie bardzo, trochę szarości tam chyba widzę. Nie mam piegów. Jaki kolor będzie dobry.

    OdpowiedzUsuń
  32. Chciałabym spróbować z zimnym blondem, ale na początku wolałabym zrobić to sama w domu. Możesz polecić jakąś farbę? :)

    OdpowiedzUsuń