środa, 18 grudnia 2013

Przepis na kruche ciastka z cukrem kandyzowanym i cynamonem.


Jeśli ktoś zaglądał do mojej zakładki "Kuchenne rewolucje Skalskiej", na pewno zauważył, że MasterChefa bym nie wygrała, kaczki w cynamonie też na pewno bym nie zrobiła, a moja kuchnia eksperymentalna jest bardzo... uważna ;-) Ale wszystko, co jest w wersji mini, to uwielbiam - muffiny, ciastka i tym podobne, to mój konik. Dlatego moja kuchnia przed świętami zawsze pachnie cynamonem, wanilią i cukrem, a ja jestem w swoim żywiole. Tak jak dziś, dlatego dla każdego kuchennego amatora (i nie tylko) przepis na kruche ciastka z cukrem i cynamonem.

Składniki:
60 dkg mąki
1 kostka margaryny lub masła
20 dkg cukru pudru
2 żółtka, 1 całe jajko
2 łyżki śmietany - jak się dzisiaj okazało, jeśli nie macie, to nic się nie stanie ;-)
 1 łyżeczka proszku do pieczenia
cukier kandyzowany
cynamon

Wszystkie składniki zagniatacie w ciasto, rozwałkowujecie na grubość około pół centymentra, wykrawacie kształt jaki chcecie i układacie ciastka na blaszce. Następnie pędzelkiem nakładacie białko na każde ciastko, potem posypujecie cukrem i cynamonem. I po tym etapie ma to wyglądać tak:


Natępnie sru do pieca rozgrzanego do 180 stopni na całe 10 minut, po których wyciągacie gotowe ciastka, a Wasza kuchnia wypełnia się zapachem słodkiego cynamonu. Raj ;-)


Jak widać, na stole leżą też pierniki, ale o nich po jutrzejszej zabawie ze zdobieniem, hej! Enjoy ;-)

2 komentarze: