czwartek, 24 kwietnia 2014

Ślubne inspiracje: Przegląd moich ulubionych, słynnych sukni ślubnych.

Muszę zacząć od tego, że gdybym chciała przedstawić wszystkie moje ulubione, słynne suknie ślubne, zajęłoby mi to chyba miesiąc. Dziś pokażę Wam moje ulubione, którymi śmiało można się inspirować ;-) Kolejność jest przypadkowa, ponieważ każda podoba mi się na tyle, że mogłabym ją założyć.

1. Grace Kelly
Suknię stworzyła kostiumograf Helen Rose, a wykonała ją z 25 metrów tafty i ponad 100 metrów koronek Valenciennes. Być może to jest sukcesem tego, że na długo stała się dla wielu panien młodych idealną kreacją ślubną.



2. Kate Middleton
Wybranie sukni wzorowanej na sukni Grace Kelly było strzałem w dziesiątkę. Suknię stworzyła Sarah Burton z wielkiego domu Alexandra McQueena. A o mojej miłości do tej sukni pisałam już w poście, tuż po oglądnięciu transmisji ze ślubu ;-) (link - The Royal Wedding of Prince William and Kate Middleton)


3. Elizabeth Taylor
Suknia zaprojektowana i uszyta przez przez Helen Rose. Elegancka i ponadczasowa, z ręcznie wyszywanymi perłami.



4. Anne Hathaway
Projekt Valentino i misterne połączenie jedwabiu, tiulu i ręcznie haftowanych kwiatów.



5. Brigitte Bardot
Rozkloszowana sukienka od projektanta Jacquesa Estere w biało - różową krateczkę Vichy. Niestety nie udało mi się znaleźć zdjęcia w kolorze, dlatego ten róż musimy sobie wyobrazić ;-)


6. Sharlene Wittstock
Prostota i klasa tej sukienki to zasługa Giorgio Armaniego.


7. Audrey Hepburn
Rozkloszowana, krótka sukienka została wykonana przez dom mody Balmain. Idealną, szyfonową sukienkę uzupełnił wianek z żywych kwiatów, który zastąpił welon.


8. Kelly Clarkson
Wokalistka wybrała długą koronkową suknię, którą zaprojektowała Alice Temperley. Suknia miała długie koronkowe rękawy i dekolt w kształcie litery "V". Dodatkowo Panna Młoda miała związane włosy w kok i srebrną opaskę projektu Marii Eleny na głowie.


9.  Anna Guzik
Nie pierwszy i zapewne nie ostatni raz zachwycam się tym właśnie projektem Violi Piekut. Jak sama projektanta napisała: klasycznie,stylowo no i z... kieszeniami ;-)


10. Agnieszka Popielewicz
Czyli jeszcze jeden projekt Violi Piekut, tym razem totalne przeciwieństwo prostoty Guzik - romantyczne falbany, w których również zakochałam się, jak tylko je zobaczyłam.



A Wam, który ślub utkwił w pamięci? Która słynna suknia ślubna podobała się najbardziej? ;-)

7 komentarzy:

  1. większość tych sukni ślubnych jest naprawdę piękna*.*

    OdpowiedzUsuń
  2. dwie ostatnie :)

    OdpowiedzUsuń

  3. Popielewicz super, pamiętam jeszcze suknie Reni Jusis i Gosi Kożuchowskiej-piękne!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, suknia Kożuchowskiej i Reni jusis tez piękne. Ale Grace Kelly i Kate Middleton również piękne. Chociaż suknia Piekut ostatnio oklepana i wszędzie takie widzę, to ona prezentowala się w niej uroczo.

      Usuń
  4. Gace Kelly, Kate Middleton i Brigitte Bardot podobają mi się najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny blog! Już od dawna go odwiedzam, z chęciom go 'zaobserwowałam" zaprasza do odwiedzenia mojego : ) http://sizeplusstoprocent.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń