środa, 7 maja 2014

Ciepły czy zimny brąz, czyli analiza kolorystyczna dla każdej brunetki.

Popularność wpisu pod tytułem: "Ciepły czy zimny blond, czyli analiza kolorystyczna dla każdej blondynki." była ogromnym zaskoczeniem dla mnie - choć post ukazał się we wrześniu ubiegłego roku, ja do dziś dostaję kilka wiadomości dziennie z pytaniami od Was. Co prawda rozpoznanie typu kolorystycznego nie jest dużą filozofią, jednak jak większość z korespondujących ze mną dziewczyn przekonało się, staram się znaleźć w zakamarkach internetu odpowiednie zdjęcia, żeby jasno i wyraźnie Wam to zobrazować, co trochę mi zajmuje z odpisaniem. Ale co się odwlecze, to wiadomo ;-)

Dziś, idąc za ciosem, chcę równie jasno pokazać Wam dwa typy brunetek. Cytując tamten post, analiza kolorystyczna, to dobranie kolorów, które będą współgrały z odcieniem cery i kolorem oczu, a nie będą wyglądały nienaturalnie, wręcz sztucznie i karykaturalnie. Każda brunetka powinna wiedzieć, że istnieją TYLKO DWA typy: typ ciepły i typ zimny. Nie ma czegoś takiego, jak typ mieszany - dobra analiza potrafi jasno sprecyzować dany typ. I nie ma czegoś takiego, że da się typ zmienić, co znów spróbuję udowodnić poniżej.

 BRUNETKA, TYP CIEPŁY:
Ten typ charakteryzuje się ciepłym, brzoskwiniowym odcieniem skóry, ciepłym odcieniem oczu (od soczystej zieleni, po karmel i ciepłą czekoladę), często kobiety posiadają piegi, przebarwienia i bardzo łatwo się rumienią. Kolor włosów dla takich brunetek to oczywiście wszelkie ciepłe brązy - miodowe, karmelowe, czekoladowe, słoneczne, rude, złote... Jeśli staniecie przed półką z farbami do włosów w sklepie, zobaczycie, że takich brązów jest dużo więcej niż blondów. Analogicznie, typ ten powinien unikać zimnych odcieni oraz czerni, która zabija całe "ciepło". A jak to wygląda w praktyce? Oto poniżej przedstawiam Wam kilka Pań, które i są typem ciepłych brunetek i mają dobrze dobrany kolor włosów:


BRUNETKA, TYP ZIMNY:
Główna cecha charakterystyczna to zimna, porcelanowa, przezroczysta cera, lazurowe, błękitne, jasne oczy, ale również ciemnobrązowe, prawie czarne. Kolor włosów to każdy zimny, naturalny, stonowany, wpadający nawet w popiel. Ten typ urody bez wahania może postawić na czerń. Jeśli refleksy, to również w zimnych odcieniach. Poniżej kilka dobrych przykładów:


 A TAK NIGDY NIE ROBIMY!

- ciepły kolor włosów albo celowa przesada z solarium, żeby na siłę zrobić sobie "ciepłą" urodę - nic nie da się na siłę, sami zobaczcie, ile wyrazistości i charakteru traci dany typ kolorystyczny.
- łączenie zimnego koloru z ciepłym typem urody doda nam dobre 10 lat do metryki, uwierzcie ;-)
 

Na dobrze dobrany brąz na pewno łatwiej trafić niż na dobrze dobrany blond, jednak jak już coś, to lepiej błądzić w odcieniach swojego typu kolorystycznego, niż popełniać tak drastyczne błędy, jak autorzy powyższych, radykalnych błędów. Znów powtórzę, że przejście na przeciwny typ gwarantuje Wam brak wyrazistości i ewidentne postarzenie, czego chyba żadna kobieta nie chciałaby doświadczyć ;-)
 Nie ma też czegoś takiego, jak "wyrobienie" sobie nowego typu urody, czyli jeśli ktoś jest piegowaty, nigdy nie uzyska porcelanowej cery, jeśli ktoś ma złoty pigment we włosach, w zimnych odcieniach zawsze będzie wyglądać źle, i na odwrót. W razie pytań jestem w komentarzach i na facebooku, hej! ;-)

12 komentarzy:

  1. Świetna analiza, mimo że sama jestem blondynką, to fajnie opisał wszystko i trafione przykłady! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post! Jakiś czas temu mogłabym znaleźć sie razem z tymi Paniami z drugiej części postu, ale pomalutku wracam do ,,siebie" haha. Pisałaś Kasiu,że nie ma typów mieszanych, ale jeżeli ktoś ma na ten przykład trupio bladą cerę i piegi i znamiona ,bądź jest ,,zimnym" typem ale we włosach ma dużo złotego barwinika to co? Mówię na swoim przykładzie, bo zawsze myślałam, że jestem Zimą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w praktyce zawsze zdarzają się wyjątki, żywym przykładem jestem ja - typ ciepły z... naturalnymi, szarymi (czytaj zimnymi) włosami. jednak analiza ma naprawdę dużo wytycznych i działa procentowo, co kieruje nas tylko na jeden typ kolorystyczny i nie ma wtedy żadnego problemu ;-)

      Usuń
  3. Ciekawe... ja naturalnie mam soczysto zielone oczy i idealnie czarne włosy, piegów zaledwie kilka, cera bardzo blada... Chyba jednak nie pasuje ani do typu ciepłego ani zimnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, ja mam podobnie z tym, że o kilku lat coraz więcej plam pojawia się na mojej twarzy, takich ala piegów. Kiedyś nosiłam czarne włosy, miałam różne kolory; niedawno zrobiłam się blond i w ciepłym odcieniu wyglądałam średnio i nudno, z kolei w zimnym też mi niezbyt dobrze, coś się gryzie. Zrobiłam więc misz masz zimnych i ciepłych odcieni-w czym wyglądałam w miarę ok +szminka w kolorze ciepłej mocnej czerwieni(odwracała uwagę). Ostatnio jestem po milionie eksperymentów na włosach i....musiałam je ściąć:/ a nadal nie mam koloru i odcienia idealnego. Pofarbowałam szamponetką włosy na brąz wyszedł ciepły ocień i wyglądam okropnie. Mam niby bladą cerę ale w plamkach i piegach , skóra blado-oliwkowa, oczy intensywnie zielone -ciepłe, brwi i rzęsy czarne w zimnym odcieniu. No i co mam ze sobą zrobić?

      Usuń
  4. ja w sumie jestem ciemną blondynką, bo nie mam farbowanych włosów.. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. a może zrobisz post o tym czy ciepły blond czy może ciepły brąz i analogicznie zimny blond czy zimny brąz? :) post o rudym kolorze włosów też by się przydał :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taka analiza robiona jest już tylko indywidualnie, nie da się tego przedstawić dwoma schematami ;-)

      Usuń
  6. Witam Kasiu, często zaglądam na Twojego bloga lubię czytać Twoje wypowiedzi dajesz dużo cennych rad. Mam nadzieję że podpowiesz mi w jaki kolo włosów powinnam pójść. Mam ciemne brązowe oczu, jasną karnację, naturalne włosy na poziomie 7 z tym że kolr mysi-popielaty, zastanawiam się czy dobrze robię farbując się na ciepłe odcienie typu 7.31 8.31 (Majirel Loreal) jak uważasz czy powinnam raczej ochładzać czy jak do tej pory ocieplać kolor włosów? Wydawało mi się że popiele mnie dodatkowo przytłoczą+moja jasna karnacja.. proszę o poradę, będę wdzięczna :) pozdrawiamAlicja

    OdpowiedzUsuń
  7. I jrszcze pytanko do powyższego mojego wpisu który kolor Garnier Olia polecałabyś do mojego typu (opis wyżej) zastanawiam się czy 7.0 nie wyjdzie ciemno?? 8 to pewnie jasny już blond.. Pozdrawiam Alicja.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej. Mam jasne blond włosy,niebieskie oczy, jasną karnację i piegi. Jaki odcień brązu, by mi pasował? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej. Mam jasne blond włosy,niebieskie oczy, jasną karnację i piegi. Jaki odcień brązu, by mi pasował? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń