niedziela, 27 lipca 2014

HAIR: Domowe sposoby na włosy blond, czyli jak szybko pozbyć się niechcianego odcienia lub naturalnie poprawić kolor włosów.

Nie ma więcej pytań na żaden temat dotyczący włosów, jak pytania typu "jaki odcień blondu do mnie pasuje?" albo "jak zniwelować niechciany, żółty odcień blondu?". A dlaczego? A dlatego, bo tenże właśnie niechciany odcień koloru od słomkowego, słonecznego po okropną żółć a'la żółtko jajka, to efekt koloryzacji niewłaściwym odcieniem, niezgodnym do danego typu kolorystycznego lub źle wykonaną dekoloryzacją.
Szlachetny blondzie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie, kto cię stracił. Nie oszukujmy się, wchodząc do salonu fryzjerskiego, albo wychodząc z drogerii z farbą do włosów, oczekujemy takiego blondu:


nie takiego:


Dziś mam dla Was sprawdzone przeze mnie i nie tylko, domowe sposoby na delikatny retusz koloru włosów. Co to oznacza? Czy zdarzyło się Wam położyć popielaty odcień na rozjaśnione rozjaśniaczem włosy, przez co po wysuszeniu dostałyście białej gorączki z powodu niebieskich pasemek? Czy źle dobrany, zimny odcień nigdy nie zrobił z Waszych włosów szarego, burego i nijakiego włosia? Czy nie rozjaśniałyście kiedyś rozjaśniaczem włosów, przez co wyszły Wam w odcieniach od marchewki do kurzego żółtka? Albo kiedy malowałyście tym kolorem idealnym, na długościach wyszedł ładny, a na odrostach żółty? Tak, tak, tak... To wszystko zna każda kobieta, która na własną rękę bawi się koloryzacją swoich włosów, więc nie jesteście same z tym tematem ;-)
Dziś mam dla Was kilka domowych trików, na lekkie poprawienie niechcianego koloru.

Najpierw jednak należy zapoznać się z kołem barw - kolory znajdujące się po przeciwnej stronie neutralizują się nawzajem. Dlatego blondynki, które po farbowaniu mają zbyt żółty odcień blondu używają płukanek fioletowych, a zielony odcień blondu neutralizuje się odcieniem czerwieni. Ale po kolei ;-)


PROBLEM NUMER 1: NIECHCIANY, ŻÓŁTY ODCIEŃ PO FARBOWANIU WŁOSÓW

1. Szeroka gama płukanek do włosów - fioletowych, niebieskich, srebrnych, różowych. Takie płukanki rozrabiamy w wodzie, w odpowiednich proporcjach, podanych na opakowaniu, po czym płuczemy roztworem umyte włosy, aż do uzyskania odpowiedniego efektu. Osobiście robiłam sobie miksturę z odżywki/maski do włosów, do której dolewałam nakrętkę płukanki i trzymałam na włosach, przez co miałam wrażenie, że włosy dodatkowo się odżywiają. Cena takiej płukanki waha się od 6 - 20 złotych i starcza na kilka, kilkanaście razy, w zależności od ilości i długości włosów.


2. 5 sprawdzonych przeze mnie szamponów rewitalizujących kolor:
- Regenal Wella -  nadaje włosom kolor srebra i platyny. Nie tylko myje i pielęgnuje włosy, ale przede wszystkim likwiduje ich żółty odcień. Stosowany do włosów blond nadaje im platynowy odcień. Cena: około 18 złotych.

- Szampon Loreal Silver - Gloss Protect System zawiera barwnik, który dostarcza włosom dawkę refleksów opalizujących, neutralizujących efekt żółknięcia oraz aminokwasy, aby nadać włosom miękkość. Szampon zostawia się spieniony na włosach 3 minuty i spłukuje się. Cena: od 25 - 37 złotych.

- Porzeczkowy, niebieski szampon Joanna - jeden z lepiej działających na moich włosach. Dodatkowym plusem jest butelka z pompką i cena około 20 złotych za 500 ml.

Szampony niwelujące żółty odcień włosów blond Marion - zawierają kompleks VitaSilk - oryginalne połączenie protein jedwabiu i witamin P, B5, H, A i E. Dodatkowo ekstrakt z limonki powoduje, że włosy nabierają blasku i stają się miękkie w dotyku. Cena: około 7 złotych.


3. Farba w kolorze gołębim lub perłowym - rozwiązanie dla osób niecierpliwych, które efekt muszą mieć tu i teraz, niezależnie jakim kosztem. Mniej drastyczne od nałożenie farby na farbę jest zmieszanie farby z szamponem i zapienienie włosów na 15 minut. Ceny poniższych farb wahają się od 6 - 15 złotych.


PROBLEM NUMER 2: NIECHCIANY, SZARY, ZIELONY ODCIEŃ PO FARBOWANIU WŁOSÓW

Szare lub zielonkawe włosy o wiele trudniej zlikwidować niż niechciany żółty odcień, jednak poniżej przedstawiam Wam moje dwa sprawdzone pomysły na ten problem:

1. Zwykły szampon przeciwłupieżowy - z własnego doświadczenia wiem, że im tańszy, tym do tego lepszy. Jak powszechnie wiadomo, szampon przeciwłupieżowy wypłukuje farbę z włosa, dlatego należy dużą ilością zapienić włosy, potrzymać 15 minut, cały czas masując, i spłukać. Czynność powtarzać aż do uzyskania odpowiedniego efektu. To mój sposób numer 1, który nigdy mnie nie zawiódł, nawet dwa dni przed ślubem ;-)


2. Farba w kolorze ciepłego brązu - tak brązowa, patrząc na koło barw powinna być czerwona, ale w ciepłych brązach znajduje się dość dużo czerwonego pigmentu, dlatego na początek wystarczy ;-) Możemy spróbować z zapienieniem włosów ciepłym kolorem, ale jeśli ktoś tego wcześniej nie robił (tu decydujące są sekundy w płukaniu), nie gwarantuję dobrego efektu. Farbę mieszamy z większą ilością wody utlenionej, tworząc wodnisty roztwór, który następnie bardzo szybko aplikujemy pędzelkiem na włosy, cały czas je malaksując. Farbę nanosimy od tyłu do przodu głowy i po 30 sekundach płuczemy. Sposób ten nie raz wykorzystywałam w salonach fryzjerskich i efekty były naprawdę zdumiewające.



PROBLEM NUMER 3: JAK NATURALNIE ROZJAŚNIĆ WŁOSY BLOND

1. cytryna + miód + cynamon + oliwa z oliwek + woda mineralna + odżywka do włosów
(proporcje na 1 raz dla włosów średniej długości: 1/2 cytryny + 1 łyżka cynamonu + 4 łyżki oliwy z oliwek + 10 łyżek wody mineralnej)
Wszystko mieszamy, nakładamy na umyte włosy, owijamy je folią i trzymamy 2-3 godziny. Dobry sposób na małe odrosty lub wypłukanie zbyt ciemnego koloru.


2. cytryna + woda
(proporcje na 1 raz dla włosów średniej długości: 2 cytryny + równa ilość wody)
Sok z cytryny mieszamy z wodą, następnie moczymy w tym włosy i wychodzimy na słońce na 15 minut.


3. rumianek
Parzymy rumiankową herbatę, w ostudzonym naparze moczymy włosy i zostawiamy na 15 minut. Następnie płuczemy i suszymy. Regularne stosowanie tej płukanki nie tylko rozjaśnia włosy, ale też odżywia je oraz oczyszcza i pielęgnuje skórę głowy.


4. rabarbar + cytryna + oliwa z oliwek
(proporcje na 1 raz dla włosów średniej długości: sproszkowany rabarbar 100g + sok z dwóch cytryn + 3 łyżki oliwy z oliwek + tyle wody, żeby powstała konsystencja papki)
Miksturę nakładamy na umyte włosy, owijamy folią i trzymamy około godziny.


5. wódka + sok z cytryny
Należy wymieszać oba składniki w proporcjach pół na pół, przelać do butelki z atomizerem i nakładać albo tylko na odrosty, pojedyncze pasma, albo na całość, a następnie wysuszyć suszarką, albo naturalnie na słońcu. Genialny i szybki efekt na lekkie rozjaśnienie włosów!


6. domowy spray rozjaśniający: sok z cytryny + szampon rumiankowy
Pół szklanki soku z cytryny mieszamy z taką samą ilością szamponu z wyciągiem z rumianku, na koniec rozcieńczamy z wodą. Taką miksturą spryskujemy włosy przed pójściem spać, a rano myjemy je szamponem, jak zawsze.


Szukając w internecie, na pewno natkniecie się na bardzo wiele podobnych sposobów, ja dziś zaserwowałam Wam na tacy te, które sama przetestowałam i wiem, że naprawdę działają. Macie jakieś swoje sprawdzone sposoby? Jeśli tak, to dzielcie się nimi śmiało w komentarzach, razem na pewno pomożemy nie jednej kobiecie, która tu trafi ;-)
Miłego dnia, enjoy!

41 komentarzy:

  1. Akurat mam problem ze swoim 'blondem' po ostatnim nieudanym malowaniu. Napewno wykorzystam te domowe maski :) Dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy te naturalne sposoby rozjaśniania zadziałają na farbowane włosy czy tylko na naturalne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raczej na naturalne, jednak niektórymi ściągałam niechciany, ciemny kolor, więc też coś działają ;-)

      Usuń
    2. Działa na rozjasnionych ... Dziś wypróbowalam na żółtych po farbie rumianek i jest rewelacyjny. Zniwelowal "żółtko" ale nadaje ciepły odcień blondu :-)

      Usuń
  3. ja mam ciemne włosy
    nowy post :) zapraszam
    http://martienna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. O, musze wypróbować cytrynę z wodą i na słońce, bo moje włosy nie chcą się rozjaśnić pod spodem, nawet przy kombinacjach alpejskich i farbowaniu od dołu do góry, potem czubka i boków... ehhhh

    OdpowiedzUsuń
  5. a te płukanki nie wysuszają włosów i nie robią z nich tzw. siana?
    a post fajny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety robią. Im szybciej rozjaśni włosy cytryna, czy chociażby alkohol, tym większe zniszczenie sieje. Sama się na własnej skórze o tym przekonałam :D Polecam miód, nie dość, że rozjaśnia, to jeszcze nawilża :)

      Usuń
    2. Ma Pani rację. Bo takie coś zaledwie robi się ze 2 razy w miesiącu po 15 no Góra 20 minut nie non stop. Bo to też osłabia włos. I wód staje się puszysty sianowaty i w dotyku taki ble. Pozdrawiam

      Usuń
  6. no i znowu zmiana koloru i to na ciemny jakbym siebie widziała:p :) uwielbiam twoje posty na temat włosów i jak wyjść z tarapatów ja mam teraz problem pomimo że byłam u fryzjera dół jest super natomiast góra to rudawy blond jakbym sama w domu robiła odrost nie podoba mi się. moj naturalny odrost jest ciemny mozesz mi poradzić jaka walkę podjąć ?:) zastanawiam sie czy nie nalozyc olli garniera 8.31

    OdpowiedzUsuń
  7. Próbowałam już tylu rzeczy i mój blond szaleje... nie chce się godnie ochłodzić, albo przechodzi w rudy, albo glon... Rok temu jeszcze byłam czarna, ale mam dość tych blond niespodzianek. Płukanki, odzywki, szampony - buro-glon. Płukanka z gencjaną - to samo. Cytryna albo przecier pomidorowy - rudy...

    OdpowiedzUsuń
  8. A CZY SZAMPON PRZECIWLUPIEZOWY ZNIWELUJE ŻÓŁTY ODCIEŃ ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam inny problem, fryzjerka zrobila mi blad pasemka, na moich ciemnych wlosach. Pasemka wyszly żółte. Wygladam jakbym sie zestarzala o 10 lat. Chce zafarbowac je na jednolity kolor (najlepiej brazowy).Jaki odcien wybrac by wyszło dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jezeli z profesjonalnych farb to polecam atrego 6.7 tytoniowy blon . Nazwa taka ale w rzeczywistości jest to brąz. Jako jeden z niewielu nie daje poświaty rudości. Czysty ciepły brąz. Farba kosztuje ok.35zl poj. 150ml wiec baardzo dużo starczy na kilka farbować. Ale do tego potrzebna jest woda aktywujaca 3% również na internecie pani zamówi za ok 14zl. (na włosy średniej dlugisci na ok. 3 farbowania starczy komplet)
      A jezeli ze sklepowych farb co mogę polecić i co sama stosowalam u siebie na pasemka to z Olia 4.6 . Powodzenia :-)

      Usuń
    2. Ten opisany sposób tyczy się jakiego koloru włosów? Ja miałam farbowane ciągle tylko odrosty na ciemny brąz (zawsze wychodzą prawie czarne, a pod światłem rudo brązowe). Ścięłam włosy do ramion i użyłam dekoloryzatora firmy Colorpeel zakupionego w hurtowni - włosy wyszły ciemno rude. Potem położyłam farbę L'oreal Excellence Creme odcień 7 Blond. Włosy wyszły mi ciemny brąz lekko ciepły, a bym chciała ciemny blond... Ktoś może poratuje co zrobić ? :)

      Usuń
  10. Dzisiaj zastosowałam szampon przeciwłupieżowy. Rzeczywiście, pozbyłam się z włosów nadmiaru szarości/koloru niebieskiego. Dzięki za radę. Szkoda, że o takich prostych sposobach naprawy tego, co się "sknociło" nie wiedzą nasze lokalne fryzjerki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Woda utleniona rozcienczona z woda zwykła

    OdpowiedzUsuń
  12. w jakich proporcjach zrobić zapienienie, żeby pozbyć sie żółtych tonów?

    OdpowiedzUsuń
  13. a Kasia tez ma na zdjęciu żółte, to rozumiem ze taki wybór, bo na tyle sposobów by sie go pozbyc, akurat dominuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam ciepły typ urody, w zimnych włosach wyglądam beznadziejnie, dlatego od jakiegoś czasu lubię złoty odcień swoich włosów ;-)

      Usuń
    2. A ja mam straszny problem, bo nie wiem czy mam ciepły czy zimny typ ..... fryzjerki się kłócą.... a ja nie jestem w stanie tego rozwiązać ..... mam wrazenie ze pasują mi oba odcienie, czyli zimny i ciepły, ale ciepłego nie lubię .....

      Usuń
    3. Mam ten sam problem . Ale w zimnym kolorze blond czuję się o niebo lepiej.

      Usuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pani Kasiu,farbuję włosy złotym blondem i kolor jest ok,ale nie pokrywa on siwych włosów a mam ich 50% już,jest na to sposób? bo już to ładnie nie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  16. A gdzie problem nr 4 odcień różowy po rozjaśnianiu z czerwonego ... jak się pozbyć ???😂😑 probowalam zakryć złotym odcieniem blondu .. próbowałam fioletowych szamponów i masek. .nic. ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie sprawdził się tylko czas i nożyczki XD

      Usuń
    2. Dekoloryzator z hurtowni albo przez Internet. Mi czerwony kolor od ręki ściągnął z różowym tym bardziej sobie poradzi. Tylko ostrzegam, wyjdą żółte

      Usuń
    3. Dekoloryzator z hurtowni albo przez Internet. Mi czerwony kolor od ręki ściągnął z różowym tym bardziej sobie poradzi. Tylko ostrzegam, wyjdą żółte

      Usuń
  17. Kasiu, ostatnio farbowałam włosy na popielaty ciemny blond i wyszły w odcieniu zielonym...Co teraz mogę zrobić...jaką farbę użyć...pomóż...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam, że zielony można "wyprać" proszkiem do prania :P

      Usuń
  18. szampon przeciwłupieżowy u mnie dziala cuda polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musze spróbować, byłam u fryzjera i z blondu mam szare sombre z czego mój odrost jest bardzo ciemny brąz ..

      Usuń
  19. co jeśli mam nałożony kolor "jasny brąz" i refleksy na poziomie 6.1 czyli powinny być chłodne a są rude, chcę wychłodzić kolor, czy mogę wykonać płukankę z szamponu i farby popielaty blond?

    OdpowiedzUsuń
  20. Pomocy!!! Mam blond z pojasnieniami a teraz chce rude ikazdy kolor mi sie odrazu ywa tylko odrost ładny jakiej farby uzyc

    OdpowiedzUsuń
  21. Pomocy!!! Mam blond z pojasnieniami a teraz chce rude ikazdy kolor mi sie odrazu ywa tylko odrost ładny jakiej farby uzyc

    OdpowiedzUsuń
  22. Robiłam w lipcu ombre u fryzjera. Miał wyjść popielaty blond i jakiś zgaszony brąz wyszedł jakiś rudy brąz i żółty blond. W salonie wyglądało to dobrze za to na dworze się przerazilam. Teraz chcę to naprawić ale nie wiem jakich farb użyć żeby wyszło mi to co pierwotnie miało wyjść. Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  23. aby wyszedł ładny rudy trzeba od nowa nadać pigment wlosom

    OdpowiedzUsuń
  24. Help! Przyciemnilam włosy, żeby mieć zbliżony odcień do mojego naturalnego. To był niby ciemny głęboki blond w nazwie, w praktyce zimny brąz popielaty. Nawet ok, ale problem jest z pasemkami. Fryzjerka kilka zostawiła w odcieniu poprzedniego blondu, ale mam wrażenie, że przyjmowaniu farby przepłukała te pasemka ta ciemną farbą. Efekt: siwe pasemka. Co robić? Próbowałam przykryć to zmywalnym słonecznym brązu, ale efektu brak. Jak te pasemka zżółcić, czy nadać im kolor zimnego brązu?

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam mam siwy kolor włosów jak go się pozbyć żeby były blad pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy fryzjerka zamiast ciepłego blondu zrobiła mi szarozielone włosy, bardzo pomogło mi płukanie w rumianku + odżywka z rumiankiem

      Usuń