czwartek, 7 sierpnia 2014

Kuchenne rewolucje Skalskiej: Ekspresowe, cynamonowe drożdżówki.

Robiąc dziś porządek w postach, które do tej pory nie zostały opublikowanie, a zalegają mi w kopiach roboczych, natknęłam się na ten, który dziś Wam zaserwuję. A wraz z nim podaję Wam na tacy moje cynamonowe drożdżówki, idealne do kawy na nadchodzący weekend - miłego dnia! ;-)


Ciasto:
180 ml mleka
50 g margaryny lub masła
500 g mąki pszennej
 40 g drożdży
70 g białego cukru
50 ml wody
1 jajo
Pasta cynamonowa:
100 g margaryny lub masła
250 g białego cukru
2 łyżki cynamonu

1. Margarynę lub masło rozpuścić w ciepłym mleku. Odstawić do przestygnięcia.
2. Do dużej miski wsypać mąkę, drożdże, cukier i wymieszać.
3. Dodać wodę, wystudzone mleko z margaryną lub masłem i jajo. Wyrobić ciasto, aż będzie elastyczne i gładkie.
4. Ciasto przykryć czystą ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 20 minut do wyrośnięcia.


 5. W międzyczasie przygotować nadzienie. W rondelku rozpuścić margarynę lub masło, dodać do niej cukier i cynamon i wymieszać na gładką pastę.

 W ciągu tego czasu ciasto powinno dostatecznie wyrosnąć i wyglądać podobnie jak na zdjęciu poniżej.


6. Wyrośnięte ciasto rozwałkować na oprószonej mąką stolnicy na prostokątny placek i posmarować równomiernie pastą cynamonową. Najlepiej przed zabraniem się za cokolwiek sprawdzić, czy macie w domu wałek do ciasta. Ja, jako perfekcyjna pani domu, oczywiście jeszcze nie dorobiłam się takiego gadżetu, dlatego wciąż wałkuję ciasto butelką ;-)


 7. Następnie należy zwinąć ciasto w rulon i pokroić na równe kawałki. Każdy kawałek ciasta lekko ugnieść formułując bułeczkę i układać w równych odstępach na blasze.


8. Blachę z bułeczkami włożyć do nagrzanego do 50 stopni piekarnika (3 półka, grzałka górna i dolna) na 30 minut do wyrośnięcia.
9. Po upływie tego czasu podnieść temperaturę piekarnika do 180 stopni i piec ciasto przez około 25 - 30 minut, aż do zarumienia.


Może nie wyglądają perfekcyjnie, ale uwierzcie, że perfekcyjnie smakują ;-) Enjoy!

8 komentarzy:

  1. Mmmm wyglądają pysznie! Będę musiała spróbowac, choc moje gotowanie i wypieki na razie nie ida mi dobrze :(
    Pozdrawiam ciepło! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię wszystko co drożdżowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wlasnie je zrobilam,troche ciensze ciasto i sa idealne! Obys czesciej dodawala takie proste przepisy!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny kolor włosów,pamiętasz może jaka to była farba?

    OdpowiedzUsuń