środa, 4 marca 2015

WŁOSY: Pielęgnacja włosów w ciąży, czyli prawda o szybkim wzroście, gładkości, cudowności i... wypadaniu.

Dziś chciałam poruszyć temat włosów podczas ciąży... i nie tylko. W poniższym poście znajdziecie opis tego, że w ciąży miałam włosy tak cudowne, jakich w życiu wcześniej nie miałam oraz to, czym aktualnie się na nich wyżywam, żeby cudowny stan trwał jak najdłużej.


 
Jak już pisałam, najpierw zaczęłam olejowanie, jednak musiałam z niego zrezygnować (a właściwie odłożyć w czasie), ponieważ mycie i wypłukiwanie z włosów oleju, co trwało dobre pół godziny, w pozycji pół-zgiętej nad wanną, z Zojdą w wielkim brzuchu, naprawdę nie wchodziło w rachubę. (Jednak wpis wciąż do poczytania - Olejowanie, link.)

Następnie postanowiłam, że skoro taka kuracja odpada, to sięgnę po sklepowy produkt - zastrzyki z keratyny marki Schwarzkopf (link). Nie będę Wam tu opisywać składu, no bo przecież na kosmetykach się figę znam ;-), jednak chcę przedstawić Wam opis działania na moich włosach.


W pudełku jest 8 ampułek wypełnionych bezbarwnym płynem, który dobrze rozprowadza się na włosach - nawet na moją masakryczną ilość włosów wystarczała jedna ampułka, co się bardzo rzadko zdarza. W roli przypomnienia, mam włosy grube, długie, suche i zniszczone zabiegami fryzjerskimi, a myję je dwa razy w tygodniu, dlatego, że w ogóle mi się nie przetłuszczają, i nie mam potrzeby częściej. Z prostego rachowania, kuracja zajęła mi miesiąc. 


Sposób użycia? Najpierw myłam głowę szamponem (wciąż wierna L`oreal Absolut Repair, wykańczam właśnie drugą butlę i poszukam czegoś ciekawszego ;-)), następnie wyciskałam płyn z ampułki na włosy, po 15 minutach, kiedy włosy nasiąkły, spryskiwałam je odżywką w spray'u, żeby rozczesać czuprynę. I finito, tak przez miesiąc, po którym moje włosy doszły do takiego stanu, że nie używam prostownicy ;-)



Kolejna ważna rzecz, to szczota, szczota i jeszcze raz szczota! Oczywiście odpowiednia do danych włosów. Ja od jakiegoś czasu używam płaskiej szczoty Remingtona (swoją drogą, nie wiem czy wiecie, ale to jest model, który odżywia włosy - zawsze mnie bawi to stwierdzenie), która dobrze i szybko rozczesuje moje włosy oraz idealnie sprawdza się przy prostowaniu ich suszarką. Dla mnie szczota na 5+.


I na koniec należy pamiętać, że systematyczne podcinanie włosów u fryzjera, to sprawa kluczowa w zapuszczaniu włosów. Brzmi jakbym zaprzeczyła samej sobie, ale taka jest prawda - włosy niepodcinane rozdwajają się na końcach, łamią i nigdy nie przekroczą pewnej długości. Znacie ten stan, kiedy zapuszczacie włosy i ni jak nie możecie przekroczyć pewnej granicy? Otóż to właśnie wina łamiących i wykruszających się włosów. A jeśli ktoś narzeka, że centymetr fryzjerski ma 5 normalnych centymetrów, i fryzjer zawsze tnie ile chce, to niech zmieni fryzjera na takiego z dobrym wzrokiem ;-)

Wracając do tematu włosów w ciąży, wraz z urodzeniem dziecka, rozpoczął się u mnie etap wypadania włosów, co jest zupełnie naturalną reakcją organizmu. Jeśli ktoś narzeka na wypadanie, bo ma pełną szczotkę włosów po dwóch dniach, to na pocieszenie powiem, że moją szczotkę czyściłam dwa razy podczas jednego czesania (opisy zatkanej wanny, prysznica i pędzące po podłodze tornada z włosów pozwolę sobie opuścić). Po raz pierwszy w życiu cieszyłam się, że mam tak dużo włosów! Taka makabra trwała dwa miesiące, teraz wszystko się unormowało i tylko czekam, aż z wiosną wybiją na mej głowie miliony małych, odstających i wkurzających antenek ;-)

Podsumowując, prawda jest taka, że w ciąży w organizmie kobiety hormony hulają jak głupie, co oczywiście nie przechodzi bez echa obok włosów. Ja w ciąży miałam włosy cudowne! - Grube, lśniące jak nigdy dotąd, a rosły jak szalone i zdecydowanie przekraczały standardową granicę 1cm na miesiąc. Obiektywnie nie mogę stwierdzić, czy to dzięki hormonom, zastrzykom z keratyny, czy mojej obsesyjnej pielęgnacji, jednak na pewno po części każdego. No nic tylko dzieci rodzić :D


Enjoy! ;-)

8 komentarzy:

  1. Mam pytanie kiedy znajdujesz czas na pisanie postow przy małym dziecku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam bardzo grzeczne dziecko i naprawdę wystarczająco czasu na wszystko ;-)

      Usuń
    2. Ja odkąd mam dziecko (obecnie ma 10 miesięcy) mam czas na wszystko:)

      Usuń
    3. to jest kwestia dobrej organizacji czasu :) mam 9-cio miesięczną cudowną córeczkę i właśnie po jej urodzeniu założyłam bloga, którego prowadzę w wolnych chwilach - a naprawdę udaje mi się je wygospodarować wśród tych wszystkich obowiązków :) Ciebie Kasiu pozdrawiam i witam w gronie szczęśliwych mam - w ciąży wyglądałaś ślicznie i widać, że bardzo Ci ten stan służył :)

      Usuń
  2. Jestem w 4 miesiącu i tak pięknych włosów jak teraz, nie miałam już dawno :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie największa masakra była 3-6 miesięcy po porodzie. Musiałam co najmniej 2 razy dziennie odkurzać mieszkanie. W rozpuszczonych w ogóle nie dało się chodzić bo wystarczyło, że ktoś na mnie dmuchnął a połowa włosów wypadała. Z drugiej strony bałam się je związywać, bo za dużo ich wypadało przy tym procesie:). Teraz, 10 miesięcy po porodzie jest chyba jeszcze gorzej bo, co prawda włosy mi już nie wypadają, ale mam mnóstwo takich pięcio-centymetrowych włosków na całej głowie i nie mogę ich w żaden sposób uklepać. Nawet grzywka mi wyrosła:D

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja mysle, ze 1cm podciecia koncowek to malo i fryzjer co tnie troche wiecej ma racje :)) bo pozniej wroci taka klientka do domu i tylko powie, ze wlosy mi podciela, a koncowki nadal brzydkie :) 1cm to chyba tylko wtedy gdy ktos co 4-6 tyg podcina :))

    Ania, PANDAOVERSEAS

    OdpowiedzUsuń