poniedziałek, 7 listopada 2016

DIY: Róże z klonowych liści, czyli jesienny wianek na drzwi.


 Aż trudno uwierzyć, że zdjęcia, które wykorzystuję w dzisiejszym wpisie zrobiłam niecałe 2 tygodnie temu. Dziś w Zakopanem jest totalne przeciwieństwo - mróz zrobił swoje, śnieg zrobił swoje swoje, wszystkie liście leżą mokre i brudne na ziemi, nie ma czego zbierać, jest szaro i to by było na tyle mojego czekania na piękną, złotą jesień w tym regionie. Jeśli jednak ktoś z Was może się cieszyć kolorami tej cudownej pory roku, korzystajcie ile możecie i ładujcie akumulatory ;-)

W dzisiejszym wpisie chciałabym Wam pokazać, jak zrobić wianek, który na tyle spodobał się Wam na Instagramie, że postanowiłam przenieść go tutaj. Zaczynamy!

Najpierw musicie znaleźć liście, im większe i bardziej kolorowe, tym lepsze. My mamy to szczęście (choć z drugiej strony jest to nasza zmora, kiedy trzeba sprzątać uliczkę), że otaczają nas wielkie klony, które do pierwszych mrozów (czyli niestety krótko) mają wspaniałe, żółte, wielkie liście. A jak już znajdziecie odpowiednie liście, to macie 90% sukcesu.


DIY:

Do zrobienia wianka potrzeba:
- (najlepiej) klonowych liści,
- nitki,
- nożyczek,
- wiklinowego wianka (ostatnio widziałam takie w Pepco za grosze), 
który możecie zastąpić również okręgiem wyciętym z tektury,



 Wyznaczam poziomą linię na środku liścia, składam go na pół i pierwszy liść zwijam bardzo ciasno. Kolejny liść składam analogicznie, dokładam do pierwszego, formuję go w płatek i przywiązuję nitką. Tak samo postępuję z taką ilością liści, żeby powstała mi róża odpowiedniej wielkości.
Gotowe, związane róże przywiązuję do wianka i koniec! Jeśli ktoś z Was kiedykolwiek robił w lecie wianek z kwiatów, na pewno od razu załapie, o co mi chodzi ;-)


 Jak już Wam wspomniałam, mój wianek stał się ostatecznie wiankiem pod duży znicz na cmentarzu, a ja, patrząc na śnieg za oknem i nadchodzący grudzień, już mam w planie coś fajnego, czerwonego i w klimacie na drzwi ;-) Enjoy!

4 komentarze:

  1. Przyjeżdżaj w rodzinne strony - tu dziś piękna, słoneczna pogoda, a i drzewa jeszcze liście kolorowe mają :) Wianek świetny, ale z 7-tygodniową Korcią na rękach chyba go jednak nie zrobię.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyglada!!! Uwielbiam taka złota jesień:)

    OdpowiedzUsuń