sobota, 18 marca 2017

HOME: Dom w stylu skandynawskim, czyli przegląd najpięknieszych wnętrz na Instagramie.

Znacie to uczucie, kiedy padacie na cycki po całym, męczącym dniu, ale pijecie twardo mocną kawę o 19, żeby tylko nie iść spać, bo wiecie, że dzieci zaraz padną, a błogi czas będzie tylko dla Was i naprawdę nie chcecie go marnować na sen? (OK, dochodzi północ, nie mam pojęcia, gdzie powinny być przecinki w poprzednim zdaniu, i czy w ogóle ono jest poprawnie gramatycznie, sorry.) Ostatnio właśnie tak wygląda moje życie - zapierdzielam, jak bury osioł cały dzień, a kiedy dzieci się kąpią, ja piję niezawodną Primkę w wersji hard, która pozwala mi na oglądnięcie filmu, poczytanie książki, czy buszowaniu w internetach. Bez tej Primki o 19, pewnie jakbym walnęła z tymi cyckami na podłogę, tak wstałabym rano.

Ale dzisiejszy post nie będzie ani o cyckach, ani o moich żalach, ale o rzeczach pięknych i wartych zobaczenia, a nawet zainspirowania się.
Gdybyście budowali dom i dobrnęlibyście do momentu planowania wystroju i urządzania go, w jakim kierunku poszlibyście?
U mnie jest to hardkorowa rozbieżność, ponieważ chciałabym mieć zarówno minimalistyczny, surowy dom, najlepiej i najbardziej w stylu skandynawskim, albo przeciwnie - typową, góralską, drewnianą od podłogi po sufit chatę, z ciepłym kominkiem i włochatymi skórami na kanapach. Osobiście uważam, że połączenie tych dwóch stylów to totalna masakra, ale być może istnieje coś takiego, jeśli ktoś widział lub wie, oświećcie mnie, proszę ;-)

Instagram ostatnio rzuca wręcz we mnie miliony zdjęć ze skandynawskimi domami i wnętrzami, więc potrafię wyrobić sobie już kanon tego, co mi się podoba, bo powtarza się w kolejnych, polubionych przeze mnie zdjęciach.
Okazuje się, że żeby uzyskać prosty styl skandynawski, trzeba zakupić pewien kanon rzeczy i... już!
Nie mówię tu teraz, jako architekt wnętrz, czy inny, wykształcony w tym kierunku znawca, ale jako babka, która dużo tego nocami ogląda i potrafi skumać i połączyć fakty.
Według mnie, aby uzyskać piękny styl skandynawski w domu, należy zainwestować na pewno w:

- śnieżnobiałe, szare (w każdym odcieniu) lub czarne ściany,
- proste obrazy z cytatami na ścianę, im większe, tym lepsze,
- jeśli półki na ścianie, to albo proste deski, albo geometryczne kształty,
 - zimny kolor drewnianych podłóg,
- proste, drewniane blaty,
 - prosty, drewniany stół do jadalni,
- plastikowe krzesła na drewnianych nogach (które niedługo będą wszędzie, a mi wyskoczą z przysłowiowej lodówki, ale mówię to z czystej zazdrości, bo ja nie mam tyle miejsca, żeby takie kupić),
- szarą, prostą kanapę, wersja biała i czarna tylko dla ryzykantów lub pary pedantów, 
- designerską ławę do kanapy,
- kwiaty w wersji prostej, niekwitnącej, liściastej, zielonej,
- dużo srebra lub złota,
- kominek, im bardziej surowy i designerski, tym lepiej,
- i ogólnie dużo dużo bieli we wszystkim i na wszystkim.

Dodatkowo styl skandynawski dzielę na ciepły i zimny: 
- miminalistyczne wnętrze ocieplamy baranimi, włochatymi skórami, czy kocami z wełny czesankowej, dodatkami w kolorze pudrowego różu, ciepłego beżu, czy ciepłym kolorem podłogi,
- zimny stan utrzymujemy wszelkimi srebrnymi lub złotymi (świecącymi się) detalami, od lamp po wazony i świeczniki, albo bielą bielą i jeszcze raz bielą.

Proste, prawda? Jeśli nie wierzycie, poniżej przesyłam Wam namiastkę tego, co oglądam najczęściej na Instagramie, na samym dole wpisu podaję linki do profili.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Dzisiejszy post kończę pisać ciut po pierwszej w nocy, zaserwuję go Wam do porannej kawy, a tymczasem Primka przestaje działać, czas spać ;-) Jeśli macie swoje ulubione strony, blogi, czy konta na Instagramie z inspiracjami wnętrzarskimi, które Waszym zdaniem mnie zainteresują, piszcie śmiało w komentarzach, w każdy link zaglądnę ;-)

2 komentarze:

  1. Przepiękne wnętrza, chciałabym mieć takie u siebie :)) pozdrawiam serdecznie :) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam poszukać czegoś w stylu LOFTu. Łączą styl skandynawskim z elementami starymi z różnych stylów. Pięknie w mojej opinii to wygląda i w tym klimacie będę urządzać mieszkanie :)

    Pozdrawiam,
    Olga :)

    OdpowiedzUsuń